Ini Blog Saye

Monday, June 7, 2010

langgar lampu merah

Ali seorang pemandu yang gemar melanggar lampu merah... dgn alasan 1 shj... (abg aku selalu buat mcm tu)... suatu hari... ali membawa abu bersiar2x menggunakan kenderaan yang tidak diketahui motorsikal @ pun kereta @ pun basikal (ah! Whatever)... lampu trafik pertama (merah)... Ali dgn selamba tidak ambil kisah dan terus jalan Walaupun Lampu Merah... Abu Bertanya "apasal ko tak ikut lampu tu?" Ali menjawab "Abg aku selalu buat mcm tu"... Lampu trafik ke-2 (merah) Seperti biasa... Ali dgn selamba tidak ambil kisah dan terus jalan Walaupun Lampu Merah dan abu bertanya lagi "Eh! ko dah gila ke buat mcm ni?" Ali menjawab "Ko jgn risau... Abg aku selalu buat mcm tu"... Akhirnya Lampu trafik ke-3 (hijau) Dgn cemas Ali menekan brek utk memberhentikan kenderaan dgn mengejut. Dgn Nada mara abu bertanya "Eh ko ni dah gila ke? tu lampu hijau ko berenti buat apa?" Ali dgn cemas menjawab "Ko Tau tak? aku risau Abg aku yang suka langgar lampu merah kat simpang sebelah... jap lg masak kita kena langgar dgn Abg aku dari tepi klu aku jalan td... tu yang  aku berentikan kenderaan ni... nak tgk abg aku7 ada ke tak".

0 comments:

Related Posts with Thumbnails