Ini Blog Saye

Sunday, May 1, 2011

Purdah pada Aku. (PPA)

Assalamu'alaikum semua, hahaha. seperti biasa, aku ni bab2x agama bukannya handal. tp langsung tak handal pun. topik purdah ni pun cuma pendapat aku sendiri. klu nak tahu pasal purdah ni. blhla tgk blog http://mujahidahsyahidfisabilillah.blogspot.com/2010/07/kelebihan-wanita-memakai-purdahniqab.html dan sewaktu dengannya. klu nak baca cerita seram pasal purdah tgkla http://halaqah.net/v10/index.php?PHPSESSID=l60qtggkdfgbhsultb72lskkv6&topic=3201.0. memang aku pun kecut perut membacanya. ok, ada kwn yg bertanya pada aku pasal purdah, sebab dah 2 kali mimpi pki purdah. Bagus orgnya, rajin bertanya. cuma 1 shj, Innama A'malu bin Niat (minta maaf tak dpt dlm bahasa jawi). Niat memakai purdah kerana apa? pastikan hanya kerana Allah, tunduk & tawadho' kepada Allah. Bukan kerana benda lain. mcm nak menunjuk. sebab aku sebabagai org yg nakal pun terjumpa gak video prmpn pki purdah yg tak betul. tarian disko la tgh pki purdah. Jd mcm imej shj pulak purdah tu.  cuma dr pendapat abah aku yg rajin belajar agama pun ada ckp, purdah ni sunat shj. dalam Islam hanya digalakkan, bukan diwajibkan. kena faham beza antara galak & wajib k? digalakkan utk wanita biasa. diwajibkan utk wanita luar biasa. ok sebagai contoh wanita luar biasa,  sekiranya perempuan tu berwajah kurang cantik (bahasa sopan hehehe). mana dia pergi org takut & tak selesa dgn rupa dia. rasa mcm nak lari pun ada. Karang gi supermarket pergi mana2x bahagian org nak beli brg pun tak jd sebab tgk muka dia. ha yg ni wajib gak la pada aku. 1 lg kes sekiranya perempuan tu memang lawa. tak kira lelaki muda sampai ke tua tgk shj wajah dia terus melekat. tgk jer sampai dia pergi. tu takper lg, ni tgk2x terus ekor & berniat tindakan selanjutnya. mulala kes rogolla, kes pukau & rogol sampai mengandungla. kes rogol & bunuhla. mcm2xkan? 3 kes plg popular kot kat Malaysia ni. yg ada kaitan dgn wanita. yg ni diwajibkan memakai purdah. (sumber wajib ni dr salah satu Ustazah aku masa tuisyen spm kolej sal dulu). Ok, selesai, ni ada satu cerita lawak gak pasal purdah. baru2x ni aku gi KFC sunway piramid, lama dah tak mkn ayam pembesar dada (sila cari sumber maklumat ni sendiri hehehe). Tgh duduk2x, aku terpandang seorg wanita arab. kulit gelap2x sikit. dgn tak sengaja aku terpandang cara dia makan sambil pki purdah tu. TOUUUU dia, aku ingat dia selut tgn dr bwh purdah dia. rupa2xnya dia selak purdah dia dan


NGAAAAAAAAAAAAAPPPPP. daging ayam pembesar dada yg kecil disuap begitu rupa. sikit punya besar kot mulut dia. hahahaha. terkejut aku. lepas tu dia perasan aku pandang dia pun
mata aku. ieeeeeuwww. takutnyer... terpaksa aku berselindung dgn kepala org lain takut dgn mata dia. hehehe. Lg satu cerita pasal sorg wanita pakai purdah kat hospital, putih melepak. suami dia ada gaya2x Arqam @ tabligh. Alhamdulillah, isteri solehah suami soleh. tp aku pelik naper bdn isteri dia lain macam. sekali dia duduk baru tahu, sungguh besar perutnya. owh hebat gak purdah ni, klu pandai pakai, tgh mengandung pun hanya org tertentu shj blh perasan. jgn tanyala mcm mn aku perasan, psikologi shj k? susah nak terangkan. Worait, sampai sini shjla isu aku pasal purdah ni. Apa yg penting KERJAAAAASAMA (melalut dah). balik pada pesanan td. semuanya bergantung pada niat, wlupun berpurdah mengerjakan amalan sunat Ttp hati riak muncul lg bahaya, bukannya pahala tak dapat, dosa pulak yg terpalit. (bukan brngan alat tulis jenama pallito). ok, dah2x, mlm sngt ni. dah pg pun. nak titow. Assalamu'alaikum.
Related Posts with Thumbnails