Ini Blog Saye

Wednesday, April 28, 2010

kisah ayahku bermain skate board dalam sungai

Di sebuah kg bernama sungai besar. tampat tinggal ramai penduduk berbangsa banjar termasuk aku wlupun aku tidak tinggal disitu. ayah seorang petani... tetapi gemar menjala udang galah diparit depan kg ku. setelah sekian lama idak menjala... ayahku turun ke parit utk mencuba nasib... (klu dpt ikan duyung terharu)... setelah beberapa kali ayahku menebar jala (bukan roti canai yek? jala) tiba2x jala ayah ku tersangkut. ayahku turun ke sungai untuk mencari punca sangkut jala tersebut... pada masa itu aku berada di tepi parit... sedang ayahku cuba melepaskan jala tersebut... tiba2x aku ihat ayahku meluncur laju didalam parit itu dalam keadaan berdiri... kemudian jala ayahku terlepas... setelah ayahku naik kedarat... jala tersebut kelihatan koyak teruk... aku dan ayahku pulang dengan seribu persoalan... setelah puas bercerita barula ada sorg kulaanku memberi tahu.. tak ingat ke dulu ada buaya terlepas dalam parit tu?... barulah aku fahm rupa2nya ayahku bermain skate board menggunakan badan buaya  semas dalam parit td.. FUH!!! HORMATLA KAT AYAH... YOU ARE MY HERO AND MY MUM IS THE HEROIN...!!!

2 comments:

Nurul said...

buaya semas?

buaya ape tu?

izomaki said...

semasa. sory masalah keyboard

Related Posts with Thumbnails